Celem konkursu
jest stworzenie biblioteczki książeczek dotykowych, która będzie służyła
dzieciom niewidomym, niedowidzącym lub potrzebującym wsparcia w rozwoju
psychoruchowym.
Temat, format i technika
wykonania książeczki – dowolne.
Książeczki powinny być
przyjazne małemu dziecku, tj. trwałe, estetyczne i bezpieczne
w użytkowaniu. Mogą zawierać przykładowe scenariusze wykorzystania
tekstu, pozytywki
z nagraniem dźwiękowym lub zapis w alfabecie Braille’a. Będą one
udostępniane dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom w procesie edukacji,
rekreacji i wspomagania rozwoju. Przewiduje się także możliwość
wypożyczania wysyłkowego.
Konkurs jest
zaproszeniem do przygody dla wszystkich pomysłowych i kreatywnych
dzieci, młodzieży i dorosłych. Ich prace będą oceniane w
następujących kategoriach wiekowych:
- Dzieci (przedszkola i szkoły
podstawowe)
- Młodzież (gimnazja i szkoły
ponadgimnazjalne)
- Dorośli
Uroczyste podsumowanie wyników konkursu i wręczenie nagród odbędzie się
w maju 2013 roku podczas Tygodnia Osób Niepełnosprawnych (data i miejsce
zostaną podane później)
Dokładnie podpisane prace należy przesyłać na adres
Centrum do 15 kwietnia 2013 roku.
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorki konkursu:
Danuta Maroszek (tel. 601 62 29
69) oraz
Aleksandra Gierasimiuk (tel.501 64 70 01)
ZAPRASZAMY
WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH
NA SPOTKANIE
CENTRUM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
W DNIU 25 KWIETNIA 2012 R. W SALI 215 (LOGOPEDIA)
PROGRAM SPOTKANIA:
1. STYMULACJA
ROZWOJU MOWY DZIECI W WARUNKACH DOMOWYCH
2.
SPRAWY BIEŻĄCE
ORGANIZATORZY
Nasze Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka działa od września
2011r. Obecnie obejmuje opieką jedenaścioro dzieci w wieku od niespełna
drugiego do siódmego roku życia oraz ich rodziców. Dwoje dzieci korzysta
z zajęć stymulujących rozwój poznawczy i przygotowujących do podjęcia
nauki szkolnej.
Uruchamiamy zajęcia w kilka dni od złożenia dokumentacji.
EEG biofeedback
Inne formy wspomagania rozwoju
terapia z udziałem psa
terapia rozwoju mowy
rehabilitacja ruchowa
stymulacja polisensoryczna