Tytuł innowacji: Grywalizacja w bibliotece szkolnej
Miejsce wdrożenia: biblioteka szkolna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Elblągu
Czas trwania: wrzesień 2024 – czerwiec 2025
Adresaci: klasy 1-8 SP w SOSW nr 1
Nauczyciel realizujący: Magdalena Janiak – nauczyciel-bibliotekarz w SOSW nr 1 we współpracy z nauczycielami SOSW nr 1 (wychowawcami klas 1-8 SP oraz nauczycielami świetlicy)
Cele innowacji:
- Zwiększenie zaangażowania uczniów
- Rozwój umiejętności czytelniczych
- Kształtowanie kompetencji społecznych
- Wzmacnianie samodzielności uczniów
- Zwiększenie liczby uczestników w wydarzeniach bibliotecznych
- Stworzenie pozytywnego wizerunku biblioteki
- Zachęcanie do regularnego korzystania z biblioteki
- Monitorowanie postępów uczniów:
Innowacja „Grywalizacja w bibliotece szkolnej” jest ściśle związana z realizacją celów i zadań zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, szczególnie w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych, promowania czytelnictwa oraz kształtowania umiejętności społecznych i samodzielnego uczenia się.
Dzięki zastosowaniu mechanizmów z gier, chcemy zachęcić uczniów do częstszych wizyt w bibliotece, rozwijać ich pasje czytelnicze oraz umiejętności społeczne. Grywalizacja to metoda, która łączy naukę z zabawą. Uczniowie z klas 1-8 SP będą mogli brać udział w różnych zadaniach, quizach i wyzwaniach.