„Zimowe szaleństwo – terapia i zabawa w ramach projektu edukacyjnego „Cztery pory roku w przyrodzie””

W ramach realizacji projektu „Cztery pory roku w przyrodzie” nasi uczniowie mieli okazję do aktywnego poznawania zimowego krajobrazu oraz rozwijania różnych umiejętności poprzez zabawę na świeżym powietrzu.

Śnieżna aura sprzyja różnorodnym aktywnościom. Podczas zajęć projektowych uczniowie klasy 3a urządzili emocjonującą bitwę na śnieżki, tworzyli piękne śnieżne anioły, a także zjeżdżali z górki. Radości było co niemiara! Te zimowe aktywności spełniły także ważną rolę w rozwoju naszych podopiecznych.

Podczas śnieżnej bitwy uczniowie ćwiczyli koordynację ruchową i sprawność fizyczną, angażując mięśnie całego ciała. Rzucanie śnieżkami wymaga precyzji, celności i refleksu, co wspiera rozwój motoryki dużej. Dodatkowo, gra w grupie uczyła współpracy, zdrowej rywalizacji oraz przestrzegania zasad, co sprzyja budowaniu umiejętności społecznych.

Tworzenie śnieżnych aniołów było dla uczniów nie tylko radosnym doświadczeniem, ale także doskonałym ćwiczeniem wspierającym integrację sensoryczną. Kontakt ze śniegiem – jego chłód, konsystencja i zapach – pobudzał zmysły i pomagał dzieciom lepiej przetwarzać bodźce dotykowe. Tego rodzaju aktywność była szczególnie cenna dla uczniów, którzy mają trudności z odbieraniem i interpretowaniem wrażeń sensorycznych.

Nie mogło zabraknąć także zjazdów z górki, które sprawiły dzieciom mnóstwo radości! Szybkie zjazdy to świetne ćwiczenie dla równowagi i orientacji w przestrzeni, a także doskonała forma redukcji napięcia emocjonalnego. Śmiech i ekscytacja to naturalne sposoby na poprawę samopoczucia, które wpływają na regulację emocji i obniżenie stresu.

Zajęcia na świeżym powietrzu miały również ważny wymiar edukacyjny – dzieci mogły z bliska obserwować zimowy krajobraz, poznawać zmiany zachodzące w przyrodzie i rozwijać świadomość ekologiczną. Doświadczanie zimy w sposób aktywny i bezpośredni pomaga w budowaniu wrażliwości na otaczający świat.

Po powrocie do szkoły uczniowie chętnie dzielili się swoimi wrażeniami, opowiadając o swoich ulubionych momentach dnia. Rozmowy te były okazją do rozwijania kompetencji komunikacyjnych i narracyjnych, a także umacniania relacji między rówieśnikami.

Zimowe spotkanie projektowe  pokazało, że nauka i terapia mogą iść w parze z radością i zabawą.

Kamila Paczkowska, Magdalena Janiak, Joanna Kijowska-Lasek, Magdalena Komorska

Komentarze są wyłączone.