Kodowanie na dywanie

W klasie 3g i 8d kolejny dzień zabaw w kodowanie, które w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, uczący logicznego myślenia, obserwacji, ćwiczący umiejętność kojarzenia  i zapamiętywania. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla nich bardziej zrozumiałe. Działania z kodowaniem otworzyła barwna ścieżka. Każdy kolor odpowiadał jakiemuś ruchowi. Uczniowie realizowali polecenia zgodnie z określoną kolejnością. Następne zadanie to tworzenie zakodowanego rysunku. Każdy uczeń odkrywał inny obiekt, wykazując się dobrą orientacją na papierowej macie. Kolejne zadanie angażowało w dużej mierze zmysł dotyku, tu dzieci musiały być bardzo skoncentrowane i zgodnie z instrukcją dotykową przewodnika, miały przejść przez wszystkie pola. Liczyła się zarówno umiejętność współpracy, determinacja oraz cierpliwość. W nagrodę za aktywny dzień  z kodowaniem  uczniowie udali się do kina Cinema City na film „Emma i czarny jaguar”. Na miejscu czekała na nich miła niespodzianka- breloczki z główną bohaterką od pracowników kina.

B. Maj, M. Zalewska

Komentarze są wyłączone.