W nowy rok z Ortopestką

Uczniowie klasy 4c rozpoczęli nowy rok od zmagań z ortografią. W ramach lekcji języka polskiego  doskonalili umiejętności poprawnego pisania i po raz kolejny realizowali zadania „Ortopestki”. Zaznajomienie uczniów z regułami ortograficznymi oraz wyrobienie nawyku stosowania tych zasad w praktyce to główny cel wdrażanej innowacji pedagogicznej. Jak wiadomo nauka poprzez zabawę to najlepsza droga do nabycia nowych umiejętności, a „Ortopestka” proponuje nieszablonowe, atrakcyjne dla uczniów aktywności związane z ortografią.

Początek zajęć to zawsze „rozgrzewka”. Na tym etapie uczniowie skupiają się na rozwijaniu spostrzegawczości wzrokowej, koncentracji uwagi oraz umiejętności logicznego myślenia. Kolejny etap to już zaznajomienie z konkretną zasadą ortograficzną. Tym razem czwartoklasiści tworzyli sklernotki, by zapamiętać reguły związane z pisownią „ó” i „u”. Pod koniec zajęć uczniowie zmierzyli się z quizem Kahoot.  Celem gry było – poza utrwaleniem materiału – rozbudzenie w uczniach zainteresowań ortograficznych oraz wzmocnienie poczucia własnej wartości.

Magdalena Janiak, Edyta Pardo, Anna Wojtczak, Ewa Bida

Komentarze są wyłączone.