Jednym z czynników warunkujących umiejętność poprawnego pod względem ortograficznym pisania ze słuchu i z pamięci jest percepcja wzrokowa na poziomie analizy i syntezy, spostrzegawczość oraz koncentracja uwagi.
W ramach programu „Ortopestka”, wychodząc naprzeciw trudnościom uczniów z ortografią, rozpoczynamy od zadań skoncentrowanych na spostrzeganiu, odwzorowywaniu, zapamiętywaniu, wyodrębnianiu, wyróżnianiu pojedynczych znaków, kształtów oraz całych układów graficznych, jak również zestawów liter oraz cyfr.
Klasa Va z zapałem przystąpiła do przysłowiowej rozgrzewki w owej potyczce z ortografią, niczym ortopestką. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, zaplanowane we wstępnej fazie realizacji programu, z pewnością ułatwią przyswajanie wzorców w pisowni wyrazów z trudnością ortograficzną.
Magdalena Janiak, Edyta Pardo, Anna Wojtczak, Ewa Bida