„Tradycje bożonarodzeniowe – stereotyp warty kultywowania”

W ramach projektu gimnazjalnego uczniowie klasy 2 A gimnazjum uczestniczyli w zajęciach „Tradycje bożonarodzeniowe – stereotyp warty kultywowania”. W pierwszej części spotkania  uczniowie zapoznali się z dwoma definicjami  słowa „stereotyp”- zaczerpniętymi  ze „Słownika wyrazów obcych” W. Kopalińskiego.  Poznali przykłady negatywnych stereotypów,  jako  funkcjonujących  w świadomości społecznej uproszczonych  obrazów rzeczywistości, powtarzanych , nie zawsze słusznych opinii.  Interpretując drugą definicję słowa „stereotyp”,  rozumianego jako  powtarzający się schemat, szablon postępowania, obecni na zajęciach posłużyli się przykładem  tradycji bożonarodzeniowych i towarzyszącym im obrzędów. Ze względu na zbliżający się okres świąt Bożego Narodzenia ta część spotkania  stała się okazją do wymiany doświadczeń i tradycji stosowanych przy  tej okazji w rodzinach uczniów. Okazało się ,że wiele z nich to  przekazywane  przez pokolenia tradycje ,stereotypy bez których te najpiękniejsze polskie święta straciłyby  całkowicie swój niepowtarzalny urok i symboliczną wymowę. Dlatego jednogłośnie orzekliśmy, że te stereotypy są pozytywne i za wszelką cenę należy je kultywować. Z tym przekonaniem i tradycyjnym : ”Wesołych Świat”  udaliśmy się do domów,  by kontynuować przygotowywania do jednych z najpiękniejszych i najbardziej rodzinnych świąt w roku.

Organizator  zajęć
D. Szablewska-bibliotekarz szkolny

Komentarze są wyłączone.