Dnia 9 lutego do naszej szkoły przybyła p. Patrycja Kućmańska, która pełni funkcję miejskiego rzecznika konsumentów.
Spotkanie z p. Patrycją odbyło się w 2-ch grupach:
- grupę stanowiły klasy: 2A, 2B realizujący projekt edukacyjny oraz klasa 3C
- grupę stanowiły klasy zawodowe: 1 stolarz, 2 kucharz/tapicer
Przedstawiane zagadnienia dotyczyły praw konsumentów, rozwiązywania wielu problemów związanych z zakupami różnych towarów.
W bardzo interesujący sposób zostały przedstawione stereotypy dotyczące problemu reklamacji, możliwości zwrotu towaru lub wymiany na nowy, możliwości naprawy w ramach gwarancji lub rękojmi oraz nowych obowiązujących praw konsumenta.
Z uwagi na bardzo popularny obecnie sposób nabywania towaru przez internet- p. Patrycja rozwiała wątpliwości związane z zakupami drogą elektroniczną.
Spotkanie to wpisało się w realizowany przez klasy drugie projekt gimnazjalny, którego jeden z problemów brzmiał: „Jak stereotypy wpływają na nasze życie”. Spotkanie dostarczyło wielu interesujących wskazówek związanych z zakupami i prawami konsumenta.
Iza Szatkowska- Leszner
D. Kaszczuk, A. Latecka, W. Palkowska