„Jak Powstaje Dorosły? – Klasa 3a Rozpoczyna Cykl Lekcji Bibliotecznych”

30 października klasa 3a uczestniczyła w pierwszym spotkaniu w bibliotece szkolnej w cyklu zajęć „Jak powstaje dorosły?”. Zajęcia te stanowią część ogólnopolskiego programu dla bibliotek: „Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka”, który ma na celu uczynić bibliotekę miejscem inspirującym do nauki i rozmowy na ważne tematy.

Pierwsza lekcja oparta były na książce Rachel Greener i Clare Owen pt. „Jak powstaje dorosły”. Dzięki tej lekturze uczniowie zapoznali się z tematyką życia człowieka, od narodzin aż po dorosłość. Przewodniczkami po tym skomplikowanym, ale fascynującym temacie stały się ilustracje oraz przystępny język książki, które pomogły młodym czytelnikom lepiej zrozumieć zmiany, jakie zachodzą w człowieku na różnych etapach życia. Dzieci dowiedziały się, jak rozwijamy się jako niemowlęta, jak przechodzimy przez dzieciństwo, a także, co nas czeka w trudnym, pełnym zmian okresie dojrzewania.

Zajęcia miały na celu nie tylko dostarczyć wiedzy, ale również zachęcić uczniów do otwartej rozmowy o ciele i zmianach, jakie są naturalnym etapem życia każdego człowieka. Tematyka cyklu pomoże dzieciom lepiej przygotować się na zrozumienie emocji, jakie towarzyszą dojrzewaniu, co jest szczególnie ważne na etapie wczesnoszkolnym, gdy uczniowie powoli zaczynają dostrzegać pierwsze różnice między dziećmi a dorosłymi.

Cykl zajęć „Jak powstaje dorosły?” będzie kontynuowany, a podczas kolejnych spotkań dzieci pogłębią swoją wiedzę o ciele i dorastaniu, odkrywając kolejne fascynujące aspekty życia człowieka.

Magdalena Janiak, Kamila Paczkowska

Komentarze są wyłączone.