Grywalizacja w bibliotece szkolnej

Tytuł innowacji: Grywalizacja w bibliotece szkolnej

Miejsce wdrożenia:  biblioteka szkolna w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Elblągu

Czas trwania: wrzesień 2024 – czerwiec 2025

Adresaci: klasy 1-8 SP w SOSW nr 1

Nauczyciel realizujący: Magdalena Janiak – nauczyciel-bibliotekarz w SOSW nr 1 we współpracy z nauczycielami SOSW nr 1 (wychowawcami klas 1-8 SP oraz nauczycielami świetlicy)

Cele innowacji: 

  1. Zwiększenie zaangażowania uczniów
  2. Rozwój umiejętności czytelniczych
  3. Kształtowanie kompetencji społecznych
  4. Wzmacnianie samodzielności uczniów
  5. Zwiększenie liczby uczestników w wydarzeniach bibliotecznych
  6. Stworzenie pozytywnego wizerunku biblioteki
  7. Zachęcanie do regularnego korzystania z biblioteki
  8. Monitorowanie postępów uczniów:

Innowacja „Grywalizacja w bibliotece szkolnej”  jest ściśle związana z realizacją celów i zadań zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, szczególnie w kontekście rozwijania kompetencji kluczowych, promowania czytelnictwa oraz kształtowania umiejętności społecznych i samodzielnego uczenia się.

Dzięki zastosowaniu mechanizmów z gier, chcemy zachęcić uczniów do częstszych wizyt w bibliotece, rozwijać ich pasje czytelnicze oraz umiejętności społeczne. Grywalizacja to metoda, która łączy naukę z zabawą. Uczniowie z klas 1-8 SP będą mogli brać udział w różnych zadaniach, quizach i wyzwaniach.