Klasa 3f realizowała zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej zwanej ”SKETCHNOTING NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO, czyli rysujemy notatki”. Temat zajęć był prosty i interesujący – opis liścia. To była nie tylko lekcja, ale również kreatywna podróż do świata przyrody.
Rysowanie notatek, znane również jako „sketchnoting”, to metoda połączona z rysowaniem, pisanie i tworzeniem grafik, aby zrozumieć i zapamiętać informacje. Dla trzecioklasistów nie był to pierwszy kontakt z tą metodą. Tematem kolejnych zajęć w ramach realizacji innowacji był liść. Lekcja rozpoczęła się od krótkiej prezentacji na temat budowy liścia, jego rodzajów i funkcji, które pełnią w roślinach.
Następnie uczniowie otrzymali zadanie: stworzyć notatkę graficzną na temat liścia. Każdy uczeń dostał kartkę papieru oraz zestaw kolorowych kredek i markerów. Na kartkach zaczęły powstawać niezwykłe rysunki liści. Oprócz rysunków, uczniowie mieli także za zadanie stworzyć opis swojego liścia. To pozwoliło im połączyć zdolności artystyczne z umiejętnościami opisowymi.
Lekcja „Sketchnoting – Rysujemy Notatki o Liściach” przyniosła wiele korzyści. Uczniowie mieli okazję zintegrować wiedzę na temat liści z własnymi zdolnościami artystycznymi. Doskonalili także technikę robienia notatek, która może być użyteczna w przyszłości podczas nauki.
Innowację pedagogiczną ”SKETCHNOTING NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO, czyli rysujemy notatki” w SOSW nr 1 realizują: Magdalena Komorska, Magdalena Janiak, Anna Wojtczak , Edyta Pardo, Ewa Bida.