Sketchnoting, czyli „Gang niewidzialnych ludzi”-lektura w rysunkach

Książka Rafała Kosika okazała się dla uczniów kl. VI a doskonałą sposobnością do wykorzystania w praktyce innowacji pedagogicznej, jaką jest sketchnoting, czyli zastąpienie tradycyjnej notatki formą graficzną. Nowatorska metoda sprzyjała łatwemu poznaniu treści i kojarzeniu związków przyczynowo-skutkowych zwłaszcza, że fabuła obfituje w szereg wydarzeń, zmieniających się niczym w kalejdoskopie, co znajduje swe odzwierciedlenie w wartkiej akcji.

Choć powieść zawiera wiele wątków fantastycznych, jej przesłanie jest uniwersalne i ponadczasowe. Utwór opowiada o przyjaźni, problemach, z którymi muszą zmierzyć się nastolatkowie nękani w szkole przez starszych uczniów, doświadczający nierówności społecznej czy biedy. Czytając tę książkę, warto również zastanowić się nad rolą sztucznej inteligencji oraz nowoczesnych technologii w naszym życiu. Przekaz, skierowany do młodego pokolenia, jest jasny. To od nas zależy, w jaki sposób wykorzystamy najnowsze zdobycze techniki i jakim celom będą one służyły.

Opracowanie lektury drogą myślenia wizualnego zaktywizowało uczniów do poznania wielotorowego z uwzględnieniem myślenia logicznego, percepcji wzrokowo-słuchowej za sprawą tablicy multimedialnej oraz analizatora wzrokowego   i motoryki małej- karty pracy z notatkami w formie graficznej, angażujące rękę piszącą i oko.

Innowację pedagogiczną realizują:

Magdalena Janiak, Edyta Pardo, Anna Wojtczak, Magdalena Komorska, Ewa Bida

Komentarze są wyłączone.